تعداد کاربران اینستاگرام چقدر است؟

از زمان راه اندازی در پاییز سال ۲۰۱۰، تعداد کاربران اینستاگرام حالا به یک میلیارد نفر رسیده و این پلتفرم در میان ۶ شبکه اجتماعی برتر دنیا قرار گرفته است.

با توجه به یک میلیاردی شدن تعداد کاربران فعال اینستاگرام، تقریباً یک چهارم کاربران فعال اینترنت در جهان به این برنامه هر ماه دسترسی پیدا می‌کنند.

با توجه به محبوبیت این شبکه اجتماعی حالا می‌توان درک کرد که چرا فیسبوک یک میلیارد دلار پول نقد برای خرید سهام این پلت فرم اشتراک عکس فقط ۲۴ ماه پس از راه اندازی پرداخت کرد تا این سرویس را مال خود کند.

آنچه که ثابت شده، این است که مردم برای ارتباط برقرار کردن، کشف و الهام گرفتن از ایده‌های رایگان، به برنامه اینستاگرام وارد می‌شوند. این موضوع، اینستاگرام را به بستری برای ارتباط برندها با مخاطبان و همچنین استفاده از فرصت‌های بازاریابی تأثیرگذار تبدیل کرده است.

در ادامه به آمارهایی در رابطه با این پلتفرم شبکه اجتماعی می‌پردازیم.

آمار اینستاگرام

تعداد کاربران فعال ماهانه اینستاگرام (MAU)

یک میلیارد کاربر فعال ماهانه در سطح جهان به برنامه اینستاگرام دسترسی دارند.

تعداد کاربران فعال روزانه اینستاگرام (DAU)

۵۰۰ میلیون نفر کاربر فعال روزانه در سطح جهان به برنامه اینستاگرام دسترسی پیدا می‌کنند.

استوری‌های اینستاگرام

در هر روز تقریبا ۵۰۰ میلیون نفر به بارگذاری استوری در این پلتفرم می‌پردازند.

اینستاگرام با یک میلیارد و ۸۲ میلیون کاربر در میان ۶ سرویس شبکه اجتماعی محبوب دنیا قرار گرفته و بعد از فیسبوک با ۲.۷ میلیارد کاربر، یوتیوب دو میلیارد، واتساپ ۲ میلیارد، مسنجر ۱.۳ میلیارد و وی‌چت ۱.۲ میلیارد کاربر قرار گرفته است.

به این ترتیب آمارها نشان می‌دهد که از ۴.۱۸ میلیارد کاربر فعال اینترنت که از بستر موبایل استفاده می‌کنند ۲۳.۹۲ درصد به اینستاگرام دسترسی دارند؛ یعنی به اندازه تعداد افرادی که در اروپا و آمریکای شمالی زندگی می‌کنند.

اما از این تعداد هم بر اساس گزارش Ghost Data  حدود ۹.۵ درصد معادل ۹۵ میلیون نفر احتمالا ربات‌های جعلی هستند.

بیشترین محبوبیت در کدام کشورها

ایالات متحده با ۱۳۰ میلیون نفر، بیشترین تعداد کاربر ماهانه اینستاگرام را دارد و پس از آن هند با ۱۰۰ میلیون کاربر و برزیل با ۹۱ میلیون نفر کاربر در جایگاه بعدی قرار دارند.

زمان صرف شده در اینستاگرام

افراد به طور متوسط ​​روزانه ۲۸ دقیقه از روز را در اینستاگرام می‌گذرانند؛ کاربران زیر ۲۵ سال ۳۲ دقیقه و افراد بالای ۲۵ سال ۲۴ دقیقه در این شبکه زمان صرف می‌کنند.

اینستاگرام اکنون فقط ۴۵۰ کارمند دارد که به بیش از یک میلیارد کاربر سرویس می‌دهند، این در حالی است که شرکت مادر یعنی فیس بوک ۴۵ هزار کارمند برای ارایه سرویس به ۲.۶ میلیارد پایگاه کاربر خود دارد.

جالب است بدانید که کریستیانو رونالدو با ۳۱۳ میلیون دنبال‌کننده، بیش از ۲۳ درصد از کل کاربران اینستاگرام حساب کاربری وی را دنبال می‌کنند.

چند نفر از اینستاگرام استفاده می‌کنند؟

MAU چه فرقی با DAU دارد؟

شبکه های اجتماعی به طور معمول به صورت ماهانه و روزانه بر اساس فعالیت کاربران رتبه بندی و بررسی می‌شوند.

کاربران فعال ماهانه یا به اختصار MAU، کاربران ثبت نام شده هستند که طی مدت ۳۰ روز ماه در زمان بررسی از برنامه یا برنامه وب اینستاگرام بازدید می‌کنند.

اما کاربران فعال روزانه یا به اصطلاح DAU کاربران ثبت نام شده‌ای هستند که هر روز از برنامه اینستاگرام استفاده یا بازدید می‌کنند.

طبق آخرین گزارش شرکت مادر اصلی اینستاگرام، یعنی فیسبوک، تعداد کاربران فعال اینستاگرام یک میلیارد کاربر فعال ماهانه (MAU) و ۵۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه (DAU) است.

طی سال‌های اخیر، در برخی مناطق مانند ایالات متحده، نرخ رشد MAU اینستاگرام کاهش یافته است. با این حال، همچنان بیش از ۱۰۰ میلیون حساب کاربری جدید سال به سال با گسترش در سطح جهانی اضافه شده است.

بیشترین تعداد کاربران اینستاگرام در کدام کشورها هستند

طبق آخرین اطلاعات رسمی، اینستاگرام ماهانه یک میلیارد کاربر فعال (MAU) در سطح جهان دارد.

در حال حاضر، ایالات متحده با ۱۳۰ میلیون نفر، بیشترین تعداد کاربر ماهانه اینستاگرام را دارد و پس از آن هند با ۱۰۰ میلیون کاربر و برزیل با ۹۱ میلیون نفر کاربر در جایگاه بعدی قرار دارند.

۲۲.۰۲ درصد از ۴.۵۴ میلیارد کاربر اینترنت فعال جهان، ماهانه به اینستاگرام دسترسی دارند.

۲۳.۹۲ درصد از ۴.۱۸ میلیارد کاربر فعال اینترنت موبایل در جهان ماهانه به اینستاگرام دسترسی دارند.

۲۶.۳۱ درصد از ۳.۸ میلیارد کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی جهان ماهانه به اینستاگرام دسترسی دارند.

۱۲.۸۷ درصد از جمعیت ۷.۷۷ میلیارد نفری جهان ماهانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

جدول زمانی تعداد کاربران فعال ماهانه اینستاگرام

اینستاگرام ۶ اکتبر ۲۰۱۰ (۱۴ مهر ۱۳۸۹) راه اندازی شد و طی یک هفته ۱۰۰ هزار کاربر جذب کرد.

طی ۶۷ روز اینستاگرام ماهانه به یک میلیون کاربر رسید و بعد از یک سال تعداد کاربران این سرویس به حدود ۱۰ میلیون نفر رسید. بعد از اینکه نسخه‌ی آی‌اواس اینستاگرام راه‌اندازی شد، یک سال زمان برد تا ۱۰ میلیون MAU را بدست آورد. این درحالی است که پس از راه اندازی برنامه آیفون، تعداد کاربران فیس بوک پس از دو سال از تاریخ انتشار به ۳۰ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده بود.

اما طی دو سال یعنی فوریه سال ۲۰۱۳ تعداد کاربران اینستاگرام به ۱۰۰ میلیون نفر رسید

تابستان سال ۲۰۱۶ اینستاگرام ۵۰۰ میلیون کاربر جذب کرد.

تابستان سال ۲۰۱۸ تعداد کاربران این شبکه به یک میلیار نفر رسید.

در مرحله بعدی، باید ببینیم روزانه چه تعداد از آن کاربران ماهانه به برنامه اشتراک عکس دسترسی دارند.

تعداد کاربران فعال روزانه اینستاگرام (DAU)

طبق آخرین گزارش‌ها، ۵۰۰ میلیون نفر در سراسر جهان روزانه به طور فعال از اینستاگرام استفاده می‌کنند. یعنی در سطح جهان از هر ۸ نفر یکی حداقل هر ۲۴ ساعت یک بار به اینترنت دسترسی دارد و کاربران روزانه اینستاگرام از جمعیت آمریکای جنوبی بیشتر هستند.

همچنین آمارها نشان داده که این شبکه بعد از فیس بوک با بالاترین ورود روزانه در رتبه دوم قرار دارد.

بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه در بخش استوری اینستاگرام، ویدیو یا عکس منتشر می‌کنند.

این درحالی است که در اپلیکیشن اسنپ‌چت ۶ سال طول کشید تا تعداد کاربرانش به ۱۵۰ میلیون کاربر روزانه فعال برسد، در حالی که استوری اینستاگرام در طول ۸ ماه از زمان راه‌اندازی، به چنین رقمی دست یافت.

۱۱.۰۱ درصد از ۴.۵۴ میلیارد کاربر فعال اینترنت در جهان روزانه به اینستاگرام دسترسی دارند.

۱۱.۹۶ درصد از ۴.۱۸ میلیارد کاربر فعال اینترنت همراه جهان روزانه به اینستاگرام دسترسی دارند.

۱۳.۱۵ درصد از ۳.۸ میلیارد کاربر فعال رسانه‌های اجتماعی روزانه به اینستاگرام دسترسی دارند.

۶.۴۳ درصد از جمعیت ۷.۷۷ میلیارد نفری جهان روزانه از اینستاگرام استفاده می‌کنند.

تعداد کاربران روزانه اینستاگرام ۷۰ میلیون نفر از کل جمعیت آمریکای جنوبی است.

رشد عجیب کاربران روزانه اینستاگرام

استقبال زیاد از یک اپلیکیشن نشان‌دهنده‌ی اضافه شدن ویژگی‌های جدید و قابلیت‌هایی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. بر این اساس اگر به سال ۲۰۱۶ نگاه کنیم، اینستاگرام ۵۵۰ میلیون کاربر ماهانه داشت و فقط ۱۰۰ میلیون کاربر به شکل روزانه از آن استفاده می‌کردند، به این معنی که فقط حدود ۱۸ درصد از کاربران آنها هر روز از این برنامه بازدید می‌کردند.

اما این موضوع تغییر کرد و بیش از ۵۰ درصد کاربران ماهانه به دلیل وجود یک سری از ویژگی‌ها با برنامه ارتباط برقرار کردند و حالا شاهد استفاده تعداد ۵۰۰ میلیون کاربر در طول روز هستیم که از این ویژگی‌ها می‌توان به

استوری‌های اینستاگرام که شامل نمایش ۲۴ ساعته عکس و فیلم؛

پیام‌های پاک‌شونده که پس از مشاهده پاک می‌شود؛

IGTV با حذف محدودیت‌های قبلی و امکان انتشار فیلم‌های طولانی؛

ویدیوهای لایو یا زنده که امکان پخش زنده ویدیو را برای کاربران فراهم می‌کند؛

ترجمه فوری که امکان ترجمه نظرات و نوشته‌ی پست‌ها را به زبان‌های غیر انگلیسی دارد:

Reels یا فیلم‌‌های سرگرم کننده ۱۵ ثانیه‌ای ایجاد؛

اشاره کرد که هر کدام قابلیت‌های ارزشمندی در سرویس شبکه اجتماعی اینستاگرام به شمار می‌روند.

جدول زمانی اینستاگرام

در تاریخ ۲ آگوست ۲۰۱۶ (۱۲ مرداد ۱۳۹۵)، اینستاگرام ویژگی “stories” را منتشر کرد تا به کاربران خود ۲۴ ساعت امکان انتشار فیلم و عکس‌هایی را که مانند Snapchat ناپدید می‌شوند‌، بدهد. در اکتبر ۲۰۱۶ (یعنی دو ماه بعد)، این پلتفرم شبکه اجتماعی ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد که روزانه از این قابلیت استفاده می‌کردند.

هشت ماه پس از راه اندازی، استوری‌های اینستاگرام از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال روزانه Snapchat پیشی گرفت.

داستان مهم اینستاگرام

اکتبر ۲۰۱۶: استوری‌های اینستاگرام به ۱۰۰ میلیون کاربر روزانه رسید

ژوئن ۲۰۱۷: استوری‌های اینستاگرام به ۲۵۰ میلیون کاربر روزانه رسید

ژانویه ۲۰۱۹: استوری‌های اینستاگرام به ۵۰۰ میلیون کاربر روزانه رسید

در ژانویه ۲۰۱۹، این پلتفرم شبکه اجتماعی بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه را در ارتباط با ویژگی استوری گزارش داد. چهار سال طول کشید تا تقریبا همه کاربران فعال روزانه اینستاگرام با استوری‌های روزانه ارتباط برقرار کنند.

تاریخچه رشد کاربران اینستاگرام

اینستاگرام هر ۴ تا ۹ ماه بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جدید اضافه كرده که این نرخ رشد کاربر از سال ۲۰۱۴ ثابت بوده است. با این وجود، بین سپتامبر ۲۰۱۷ و ژوئن ۲۰۱۸، این شرکت ۲۰۰ میلیون کاربر جدید جذب کرده که این رقم بسیار چشمگیر است.

نرخ رشد کاربر فعال ماهانه اینستاگرام ایالات متحده

رشد تقریبی تعداد کاربران اینستاگرام در سال۲۰۲۰ ۴.۵ درصد برآورد شد.

رشد تخمینی کاربران این شبکه در سال جاری میلادی ۳.۲ درصد برآورد می‌شود.

رشد تخمینی ای کاربران در سال ۲۰۲۲ در ایالات متحده ۲.۲ درصد است.

پیش بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ کاربران اینستاگرام در ایالات متحده ۱.۸ درصد رشد کنند.

از آنجا که این پلتفرم با ویژگی‌های جدید مانند ترجمه فوری در دسترس همه کاربران سراسر جهان قرار گرفته است، در خارج از ایالات متحده نیز رشد چشمگیری داشته است.

بر این اساس با وجود ۳.۵ میلیارد کاربر گوشی هوشمند در سراسر جهان، تاکنون۲۸.۵۷ درصد از این تعداد برنامه اینستاگرام را نصب و استفاده می‌کنند.

تعداد حساب‌های جعلی اینستاگرام

سال ۲۰۲۰، تعداد حساب‌های جعلی در اینستاگرام ۹۵ میلیون گزارش شد، به این معنی که ۹.۵ درصد از یک میلیارد کاربر ماهانه دارای پروفایل‌ جعلی هستند. حساب‌های جعلی ربات اینستاگرام بر اساس پروژه‌های شرکت امنیت سایبری Cheq در سال ۱.۳ میلیارد دلار در بخش تبلیغات تأثیرگذار برای برندها هزینه دارد.

در سال ۲۰۱۵ تعداد حساب‌ها جعلی ۷.۹ درصد برآورد شد و سال ۲۰۱۹ این رقم به ۹.۵ درصد افزایش پیدا کرد.

برخی از اینفلوئنسرها از این حساب‌ها برای بالا بودن تعداد مخاطبان‌شان استفاده می‌کنند که در نهایت منجر به ضرر و زیان‌شان می‌شود. از سوی دیگر نیز برخورد شدید اینستاگرام با کاربران جعلی ربات منجر به بسته شدن حساب‌هایی می‌شود که دارای فالوور جعلی هستند.

بیشتر کاربران اینستاگرام بر اساس کشور

سال ۲۰۲۰ حدود ۸۸ درصد از یک میلیارد کاربر ماهانه اینستاگرام خارج از ایالات متحده ساکن هستند. کشورهایی که فعال‌ترین حساب‌ها را دارند و به برنامه اشتراک عکس دسترسی دارند، در ایالات متحده آمریکا با ۱۲۰ میلیون کاربر و پس از آن هند با ۸۰ میلیون، برزیل ۷۷ میلیون، اندونزی ۶۳ میلیون و روسیه ۴۴ میلیون هستند.

جایگاه اینستاگرام در جدول محبوب‌ترین سرویس‌های شبکه اجتماعی

سال ۲۰۲۰، اینستاگرام با بیش از یک میلیارد نفر کاربر در هر ماه از این شبکه در حال حاضر جایگاه شماره شش را در میان شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی در سراسر جهان به خود اختصاص داده است. شرکت مادر فیس بوک صاحب چهار شبکه از شش شبکه اجتماعی دارای رتبه برتر (فیس بوک، واتساپ، مسنجر و اینستاگرام) است.

تیک‌تاک در رتبه هفتم جدول ماهانه۸۰۰ میلیون کاربر دارد که اگر این روند افزایش تعداد کاربرانش افزایش یابد انتظار می‌رود به زودی در جایگاه بالای جدول قرار گیرد.

در حال حاضر، بیش از ۳.۴۳ میلیارد کاربر شبکه‌های اجتماعی در سطح جهان وجود دارد.

اطلاعات جمعیتی کاربران اینستاگرام بر اساس جنسیت

زنان بیشتر از مردان از اینستاگرام استفاده می‌کنند. با این حال ، کاربران براساس جنسیت به طور مساوی تقسیم می‌شوند.

در سطح جهانی ۵۰.۹ درصد از زنان و ۴۹.۱ درصد از مردان از این برنامه استفاده می‌کنند.

اما طبق مطالعه‌ای که روی بزرگسالان آمریکایی انجام شده ۳۱ درصد از مردان و ۴۳ درصد از زنان از این برنامه استفاده می‌کنند.

تعداد تقریبی فالوورهای کاربران در اینستاگرام

طبق مطالعه سال ۲۰۲۰ توسط Mention، اکثر کاربران اینستاگرام کمتر از هزار فالوور یا دنبال کننده دارند. برندها برای تبلیغ محصولات خود معمولا به سراغ حساب‌هایی با ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دنبال‌کننده می‌روند که تاثیرگذاری بیشتری روی کاربران دارند.

تعداد متوسط فالوورهای اینستاگرام

۶۹.۹ درصد کاربران کمتر از هزار دنبال کننده دارند

۱۵.۷ درصد کاربران ۱۰۰۰ تا ۱۰۰۰۰ دنبال کننده دارند

۵.۷ درصد کاربران ۱۰۰۰۰ تا ۵۰ هزار دنبال کننده دارند

۳.۱ درصد کاربران ۵۰ هزار تا ۱۰۰ هزار دنبال کننده دارند

۲.۱ درصد کاربران ۱۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار دنبال کننده دارند

۱.۶ درصد کاربران ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دنبال کننده دارند

تعداد کاربران اینستاگرام چقدر است؟

حساب‌های کاربری محبوب اینستاگرام

با نادیده گرفتن نمایه اینستاگرام به عنوان محبوب‌ترین حساب کاربری این شبکه اجتماعی، لیست دارای حساب‌های کاربری متعلق به افرادی است که در زمینه موسیقی، ورزش و سرگرمی فعالیت می‌کنند. برخی از افراد مشهور در این لیست مانند کایلی جنر و کیم کارداشیان از طریق این شبکه اجتماعی شهرت و درآمد خود را افزایش داده‌اند.

۱۰ حساب کاربری محبوب اینستاگرام

کریستیانو رونالدو بیشترین دنبال کننده در اینستاگرام را دارد که به این ترتیب از هر ۵ نفر یکی این شخصیت را در شبکه اجتماعی اینستاگرام دنبال می‌کند.

اینستاگرام ۴۰۵ میلیون دنبال کننده

کریستیانو رونالدو ۳۱۳ میلیون دنبال کننده

آریانا گراند ۲۵۱ میلیون دنبال کننده

The Rock با ۲۵۳ میلیون دنبال کننده

کایلی جنر ۲۴۸ میلیون دنبال کننده

سلنا گومز ۲۴۴ میلیون دنبال کننده

کیم کارداشیان ۲۳۵ میلیون دنبال کننده

لیونل مسی ۲۳۱ میلیون دنبال کننده

بیانسه ۱۹۳ میلیون دنبال کننده 

جاستین بیبر ۱۸۳ میلیون دنبال کننده 

میانگین زمان صرف شده در اینستاگرام در هر روز

آمارها نشان داده که در سطح جهانی، مردم به طور متوسط ​​۲۸ دقیقه در روز در اینستاگرام می‌گذرانند. این میزان زمان می‌تواند به کاربران زیر ۲۵ سال تقسیم شود، ۳۲ دقیقه در روز و کاربران ۲۵ ساله و بیشتر با ۲۴ دقیقه در روز برنامه (به طور متوسط) صرف کنند.

انتشار Instagram Stories در سال ۲۰۱۶ با ویژگی‌هایی همچون Boomerang و هشتگ‌ها نیز به افزایش زمان استفاده از اینستاگرام منجرشده است.

میانگین زمان صرف شده در اینستاگرام در روز 28 دقیقه است

کاربران زیر ۲۵ سال به طور متوسط ​​۳۲ دقیقه در روز صرف می کنند

متوسط ​​کاربران اینستاگرام زیر ۲۵ سال بیش از هشت روز در سال را در این سیستم عامل زمان صرف می‌کنند.

کاربران ۲۵ سال به بالا به طور متوسط ​​۲۴ دقیقه در روز وقت صرف می‌کنند

طبق این داده‌ها، متوسط ​​کاربر اینستاگرام بالای ۲۵ سال بیش از شش روز در سال را در این سیستم عامل زمان صرف می‌کنند.

در مقایسه، یک کاربر متوسط ​​روزانه یک ساعت و ۱۵ دقیقه در شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کند.

طبق این داده‌ها در همه این پلتفرم‌ها به طور متوسط ​​یک فرد بالای ۱۸ سال بیش از ۱۹ روز در سال را در شبکه‌های اجتماعی زمان صرف می‌کند.

اینستاگرام چند کارمند دارد؟

تعداد فعلی افرادی که در اینستاگرام کار می‌کنند ۴۵۰ کارمند است که ماهانه به یک میلیارد کاربر سرویس می‌دهند. در مقایسه با شرکت مادر فیس بوک که ۴۵ هزار کارمند ماهانه با ۲.۶ میلیارد کاربر سروکار دارند، رقم کوچکی به نظر می‌رسد.

برای مقایسه، اینستاگرام در مقایسه با سایر سرویس‌های محبوب رسانه‌های اجتماعی، موفق به کار در یک تیم کوچک شده است؛ به عنوان مثال توییتر ۴۹۰۰ کارمند دارد که تقریبا به یک سوم از کاربران فعال ماهانه اینستاگرام سرویس می‌دهند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *