روش های مطمئن برای بالابردن امنیت پیج اینستاگرام

چگونه امنیت اینستاگرام خود را افزایش دهیم؟ (روش های مطمئن برای بالابردن امنیت پیج اینستاگرام)

این سوال که امنیت پیج اینستاگرام خود را چگونه افزایش دهیم؟ یکی از رایج ترین سوالاتی است که در ذهن افراد وجود دارد و به دنبال پاسخی قطعی برای آن میگردند تا با بالا بردن امنیت اینستاگرامشان، از افشای اطلاعاتشان جلوگیری کنند. یکی از نرم افزار هایی که امروزه همه ما روی گوشی های خود داریم و از آن استفاده می کنیم؛ اینستاگرام است. Instagram یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی است که امروزه تقریبا همه مردم در آن یک اکانت ساخته اند و از آن استفاده می کنند. اینستاگرام، درحال حاضر یکی از پرطرفدارترین شبکه های احتماعی در جهان است. به صورتی که در هر کشوری یک پیامرسان یا شبکه اجتماعی محبوب دارد و شبکه اجتماعی دیگر را استفاده نمی کند؛ اما اینستاگرام، در تمامی کشور ها استفاده می شود و مورد علاقه همگان است.

در ادامه این مقاله، قصد داریم تا همه روش های موجود برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام را بررسی کنیم و به شما عزیزان، آموزش دهیم تا بتوانید از اکانت و اطلاعات شخصی خود در اینستاگرام محافظت کنید. نکته ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که نشانه هایی که می دهیم، برای Instagram با زبان انگلیسی است و اگر شما از اینستاگرام با زبان فارسی استفاده می کنید، باید چپ و راست را برعکس در نظر بگیرید. ما نیز تلاش می کنیم تا با جزئیات بیشتری توضیح دهیم تا شما متوجه شوید.

چگونه امنیت پیج اینستاگرام را افزایش دهیم؟ (بهترین روش برای بالا بردن امنیت اینستاگرام):

سوال بالا یکی از سوالاتی است که برای همه افراد پیش می آید. اینستاگرام در ابتدا یک شبکه اجتماعی خیلی ساده بود که از آن فقط برای ثبت لحظات به یاد ماندنی استفاده میشد. پس از گذشت زمان اندک و بعد از اینکه مارک زاکربرگ این شبکه مجازی رو خرید و به فیسبوک متصل کرد؛ این نرم افزار محبوب تر شد و امروزه همه نوع محتوایی در آن به اشتراک گذاشته می شود. از عکس های معمولی گرفته تا ویدیو های آموزشی یا حتی عکس ها و فیلم های طنز. به جرئت می توان گفت که Instagram یکی از بهترین و محبوب ترین شبکه های اجتماعی در سراسر جهان است.

اما یکی از مشکلاتی که تقریبا همه نرم افزار ها، وب سایت ها و مخصوصا شبکه های اجتماعی با آن دست و پنجه نرم می کنند، هک شدن است. البته نکته بسیار مهمی که وجود دارد این است که اکثر شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توییتر، از طرف سرور تقریبا غیرقابل هک هستند و کسی نمی تواند به سرور های آنها دسترسی داشته باشد.

روش های رفع مشکل کپی رایت اینستاگرام

در واقع هک اینستاگرام، از طرف کلاینت انجام می شود و اشخاص باید از طرف اکانت شما، شما را هک کنند. این موضوع یکی از مهم ترین نگرانی های افراد در اینستاگرام است. همه از این که اکانتشان هک شود، می ترسند و تلاش می کنند تا امنیت اکانت خود را بالا ببرند. شما می توانید با انجام دادن چند ترفند و کار ساده امنیت اکانت اینستاگرام خود را افزایش دهید.

در ابتدا یکی از نکاتی که بهتر است بدانید این است که، هک شدن آن چیزی که شما فکر می کنید نیست. همه هکر ها پشت یک سیستم خیلی خفن ننشسته اند تا به اطلاعات حساب شما نفوذ کنند. خیلی از مواقع هک توسط مهندسی اجتماعی انجام می شود. این به این معناست که افراد ممکن است برای اینکه شما را هک کنند فقط با شما صحبت کنند و رمزتان را از زیر زبانتان بیرون بکشند. مهندسی اجتماعی در اصل خطرناک ترین عنصر در هک شدن است که شما باید همواره مراقب آن باشید.

گذاشتن اکانت روی حالت Private:

گذاشتن اکانت روی خصوصی یا Private یکی از اولین راه ها برای افزایش امنیت پیج اینستاگرام است. شما با انجام این کار اجازه دسترسی آزاد به پست ها، استوری ها و اطلاعات شخصی خود را می گیرید و امنیت اکانت خود را بالاتر می برید.

 

برای انجام این کار نیز شما برای در بخش پروفایل (گوشه پایین سمت راست) رفته و سپس روی بخش منو در بالا سمت راست بزنید. بین منو هایی که برایتان آمده، در پایین Setting را انتخاب کرده و در بخش امنیت (Privacy) گزینه Account Privacy را انتخاب کرده و تیک Private Account را می زنید.

 انتخاب یک رمز عبور پر قدرت:

رمز عبور پر قدرت می تواند به امنیت حساب شما بسیار کمک کند. وقتی شما یک رمز عبور پر قدرت برای حساب Instagram خود میتوایند احتمال هک شدن خود را تا حد زیادی پایین بیاورید. اما معیار های یک پسورد قوی چیست؟

یک رمز قدرتمند باید دارای این 4 فاکتور باشد:

  1. حروف کوچک انگلیسی
  2. حروف بزرگ انگلیسی
  3. عدد (0123456789)
  4. کاراکتر های خاص مانند !@#$%^&*

افزایش امنیت اینستاگرام

 تغییر دوره ای پسورد:

رمز عبور شما هرچقدر هم که قوی و غیرقابل حدس باشد، ممکن است بالاخره در زمانی یا توسط یک برنامه خاص هک شود. یکی از راه های دیگر افزایش امنیت پیج اینستاگرام این است که پسورد را به صورت دوره ای عوض کنید. با عوض کردن دوره ای پسورد می توانید شخصی که قصد هک کردن شما را دارد را نیز از این کار دلزده کنید و جلوی آن را بگیرید.

 دانلود و آپدیت از یک منبع موثق:

یکی از کار های اشتباهی که مردم انجام می دهند این است که برنامه های مهمی همچون اینستاگرام یا بقیه شبکه های اجتماعی را از منابع غیر موثق می گیرند و این یعنی که ممکن است امنیت حساب شما از اول، خوب نباشد و از اول هک شده باشید و تحت نظر باشید.

 عدم ذخیره اطلاعات در مرورگر:

اگر در زمانی مجبور شدید که با مرورگر وارد اکانت Instagram خود شوید، هیچ گاه اطلاعات حساب خود را در مرورگر سیو یا ذخیره نکنید. چون ممکن است با هک شدن مرورگر شما، اطلاعات حساب شما نیز لو برود. مشکل دیگر اینکه اطلاعات خود را در مرورگر ذخیره کنید، این است که اگر لپتاپ شما به دست کسی بیفتد می تواند به راحتی به اطلاعات شما در اینستاگرام دسترسی داشته باشد.

 افزایش امنیت تلفن همراه:

وقتی که شما امنیت گوشی موبایل خود را بالاتر ببرید، می توانید امنیت شبکه های مجازی خود را نیز بالاتر ببرید. وقتی شخصی نتواند که موبایل شما را Unlock کند؛ قطعا توانایی این را ندارند که به اکانت اینستاگرام شما یا شبکه های اجتماعی دیگر نفوذ کند. شما می توانید با قرار دادن پسورد های مختلف، فینگرپرینت و تشخیص چهره برای گوشی خود، جلو هر گونه ورود به گوشی خود را بگیرید.

دوری از برنامه های مشکوک:

برخی از افراد سودجو یا هکر، با نوشتن برنامه هایی از قبیل آنفالو یاب، جذب فالوور یا دانلود از اینستاگرام؛ به حساب شما نفوذ می کنند. به شما پیشنهاد می کنم که اصلا این برنامه ها را روی سیستم خود نصب نکنید. بسیاری از برنامه های مختلفی که برای اینستاگرام نوشته می شود، در اصل یک برنامه برای هک کردن شماست.

 قطع اجازه دسترسی به موقعیت مکانی:

یکی دیگر از خطراتی که ممکن است در فضای مجازی اینستاگرام برایتان اتفاق بیفتد این است که مردم از طریق لوکیشن شما، شما را پیدا کنند. این ممکن است یکی از خطرناک ترین اشکالات شبکه های اجتماعی باشد؛ اما شما می توانید خیلی راحت و آسان، با قطع اجازه دسترسی به لوکیشن، این خطر را رفع کنید.

 محرمانه نگه داشتن اطلاعات پروفایل:

یکی دیگر از کار هایی که می توانید انجام دهید تا امنیت حساب خود در Instagram را بالا بیاورید این است که اطلاعات پروفایل خود مانند ایمیل، شماره موبایل یا اطلاعات دیگر را مخفی کنید تا از طریق این اطلاعات نیز توانایی دسترسی به اکانت شما را نداشته باشند.

 ابراز هویت دو مرحله ای:

تایید هویت دو مرحله ای (Two Factor Authentication) به عنوان یک لایه امنیتی مضاعف برای حفاظت از حساب شما عمل می کند. وقتی که شما این مدل از ابراز هویت را فعال می کنید، جز پسورد باید بعد از آن کد منحصر به فرد و قابل انقضا که به شماره موبایلی که در اکانت خود ثبت کردید می آید که باید آن را نیز وارد کنید تا بتوانید وارد حساب کاربری خود شوید. در واقع ابراز هویت یا تایید دو مرحله ای، یکی از مطمئن ترین روش های افزایش امنیت پیج اینستاگرام است.

بلاک کردن فالوور های ناشناس:

یکی از نکات دیگری که باید به آن دقت داشته باشید این است که برخی از هکر ها ممکن است بخواهند از طریق یک اکانت به شما نفوذ کنند. پس بهتر است که اکثر افراد ناشناس در اینستاگرام را بلاک کرده و با آنها وارد رابطه نشوید. گاهی اوقات نیز این افراد ناشناس به شما پیام میدهند که در این شرایط نیز بهترین کار این است که این اکانت ها را بلاک کنید. با انجام این کارهای کوچک می توانید اقدام به بالا بردن امنیت اینستاگرام خود کنید.

 دستی کردن تگ ها:

یکی از مشکلاتی که ممکن است برای هر کسی پیش بیاید و هک شود این است، تگ شدن شما در یک پست است. ممکن است با تگ شدن در یک پست متفرقه ممکن است امنیت حساب شما به خطر بیفتد. شما می توانید تگ شدن حساب خود را دستی کنید تا اجازه تمام تگ شدن ها را خودتان صادر کنید.

برای این کار شما در صفحه پروفایل رو دکمه منو (بالا سمت راست) می زنید. در وسط صفحه و در بخش Privacy and Security گزینه Photos and Videos of You را انتخاب کرده و تیک Add Automatically را خاموش می کنید.

 مخفی کردن استوری و پست ها برای افراد خاص:

اگر به برخی از فالوور های خود شک دارید و فکر می کنید که مشکوک هستند؛ می توانید استوری ها خود و پست های خود را برای این افراد قفل کنید. برای این کار شما می توانید این افراد را بلاک کرده یا Restrict کنید تا این کار را انجام دهید. هر وقت به کسی شک داشتید یا دوست نداشتید شخصی استوری ها و پست های شما در اینستاگرام را ببیند، بدون هیچ ترسی و به سرعت او را Restrict کنید.

 آپدیت مداوم Instagram:

خود نرم افزار اینستاگرام، با هر آپدیت به امنیت خود می افزاید و شما می توانید با آپدیت نگه داشتن نرم افزار، امنیت حساب را بالا ببرید. در واقعاین آپدیت هایی که در شبکه های اجتماعی انجام می شود و شما تغییری را مشاهده نمی کنید، برای بالاتر بردن امنیت برنامه روی گوشی شماست و شما بهتر است که این آپدیت ها را در اسرع وقت انجام دهید.

 غیر فعال کردن وضعیت فعالیت:

وقتی شما در اینستاگرام آنلاین می شوید نقطه سبزی روی اکانتتان برای بقیه نشان داده می شود که شما می توانید در صورتی که دوست ندارید این قابلیت را خاموش کنید و به امنیت گوشی خود بیافزایید. شما برای اینکار می توانید در همان بخش Setting که در بخش های قبلی مسیرش را توضیح دادیم روی Login Activity کلیک کرده و این تنظیم را انجام دهید. اگر کسی بتواند از این طریق متوجه شود که شما در این لحظه آنلاین هستید، برای هک تلاش نمی کند و هک کردن را تا زمان آفلاین شدن شما، به تعویق می اندازد که راحت تر شما را هک کند.

 ثبت ایمیل و شماره موبایل در پیج:

وثتی شما شماره تلفن همراه خود یا ایمیل را در اکانت ثبت می کنید با هر ورود برای گوشی شما پیام می آید و با هر فعالیت، یک ایمیل برای شما خواهد آمد. این می تواند به امنیت شما کمک کند و اگر اتفاقی افتاد شما را در جریان بگذارد. یکی از روش های ساده هک کردن پیج اینستاگرام این است که از طریق گزینه forgot my password در صورتی که ایمیل و شماره تلفن داده نشده است، ایمیل یا تلفن جدیدی وارد کنید و اکانت اینستا را به راحتی هک کنید. پس ثبت ایمیل و شماره تلفن شما می تواند جلوی این روش را بگیرد.

پیشنهاد مطالعه :  چگونه بفهمیم یک نفر چند پیج اینستا دارد؟ ( پیدا کردن پیج دیگران با شماره و ایمیل)

 باز نکردن لینک های خارجی:

یکی از نکاتی که به مهندسی اجتماعی که در بالا توضیح دادیم مرتبط است، باز نکردن لینک های خارجی است که برای شما می فرستند. اگر شخص ناشناسی برای شما لینکی فرستاد به هیچ وجه آن را باز نکنید و در صورتی که شخص آشنا می باشد نیز، ترجیحا روی لینک کلیک نکنید. این کار یکی از مهم ترین چیز هایی است که باید مراقب آن باشید و روی لینک های خارجی کلیک نکنید. این نیز می تواند در افزایش امنیت پیج اینستاگرام موثر باشد. در واقع مراقب لینک های مختلف بودن، در تمامی شبکه های اجتماعی مختلف به ما کمک می کند تا هک نشویم یا اطلاعاتی از گوشی خود را در دسترس دیگران قرار ندهیم. رعایت این نکات کوچک در کنارهم مانند پازلی است که می تواند برای بالا بردن امنیت اینستاگرام ما مفید باشد.

چند نکته بسیار مهم برای بالا بردن امنیت پیج اینستاگرام:

  • اگر حساب های زیادی در اینستاگرام دارید و آنها را مدیریت می کنید، از یک رمز استفاده نکنید.
  • پسورد شما هیچ گاه با با پسورد ایمیل شما یکی نباشد.
  • از ورود به اکانت خود از طریق دستگاه های دیگر خودداری کنید.
  • در صورت هک شدن پیج خود نیز، از طریق ایمیل خود اقدام به بازگردانی پیج هک شده خود کنید.
  • شما همچنین می توانید با یاد گرفتن روش های مختلف هک اینستاگرام، امنیت پیج خود را بالاتر ببرید.

نتیجه گیری:

امیدواریم که توانسته باشیم به واسطه این مطلب به شما کمک کرده باشیم تا بتوانید با روش های گفته شده برای بالا بردن امنیت اینستاگرام خود اقدام کنید و به جواب سوال «چگونه امنیت پیج اینستاگرام را افزایش دهیم؟» رسیده باشید و بتوانید بهترین امنیت پیج اینستاگرام را برای خود داشته باشید تا هیچ گاه در دام هکرها نیافتید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

خانهوبلاگدرباره ماتماس با ما