برنامه اینستاگرام نیز مانند سایر برنامه های این حوزه شامل مجموعه قوانینی است که کاربران باید آنها را رعایت کنند تا بتوانند عضو پایدار این شبکه اجتماعی شوند. اگر فردی بخواهد فعالیت پایدار داشته و در کنار آن یکی از کاربران محبوب اینستاگرام محسوب شود، باید حتما قوانین اینستاگرام را رعایت کند و به محدودیت های اینستاگرام آشنایی داشته باشد.

چنانچه قصد دارید یک حساب اینستاگرام ایمن داشته باشید، بسیار مهم است که به قوانینی که اینستاگرام وضع کرده است احترام بگذارید و محدودیت های قانونی اینستاگرام را رعایت کنید، از جمله محدودیت هایی که اینستاگرام به آن واکنش نشان می دهد شامل موارد زیر می شود:

  • میزان تعداد لایک ها در هر روز و ساعت
  • مقدار فالو و آنفالو کردن ها در روز
  • میزان پیام های دایرکت در هر روز
  • میزان گذاشتن پیام ها در هر پست
  • تعداد کاراکترهای مجاز برای هر پست
  • میزان هشتگ های مجاز برای هر پست

به عنوان یک کاربر اینستاگرام، می بایست حتما قوانین و محدودیت های اینستاگرام را بدانید و آنها را رعایت کنید تا بتوانید میزان تعامل بالایی داشته باشید و از مسدود شدن پیج و یا حذف آن پیشگیری نمایید. امکان دارد که شما برای گشتن در اینستاگرام وقت آزاد زیادی داشته باشید و پیج ها و پست های زیادی را در روز ببینید و یا دارای کسب و کاری در اینستاگرام باشید و بنابر دلایلی پیج شما با مشکل مواجه گردد و ممکن است این موضوع برای شما بسیار آزار دهنده باشد اما تمام این قوانین و محدودیت ها به خاطر امنیت خود شما خواهد بود، یعنی اینستاگرام این قبلیت را دارد که هرزنامه ها به خوبی تشخیص دهد و این خود به معنی برقراری امنیت برای حساب شما خواهد بود.

در گذشته اینستاگرام بدون هیچ اخطاری اقدام به مسدود کردن حساب ها می کرد اما اکنون با بروز رسانی هایی در برنامه خود این سیاست را اعمال کرده است که در صورت تخلف و یا شکست قوانین ابتدا اخطار در خصوص مسدود شدن دریافت خواهند کرد و چنانچه با وجود اخطار ها قوانین را همچنان رعایت نکنند حساب آن ها در زمان مشخص شده مسدود می شود. این به روز رسانی در تاریخ جولای سال 2019 ایجاد شده است.

در حال حاضر برنامه اینستاگرام فقط به حساب هایی که درصد قوانین مشخصی را نقض می کنند را مسدود و غیر فعال می نماید و هیچ راهی جهت دور زدن قانون ها تاکنون وجود نداشته است و این موضوع بسیار روشن است، اینستاگرام به کاربرها یا پیج هایی که نقض قانون کرده اند پیام اخطار ارسال می کند و در صورت نادیده گرفتن آن اقدام به حذف کاربر خواهد کرد. علاوه بر موارد ذکر شده در بالا برخی قانون های مشخص و جدید دیگری نیز به این برنامه افزوده شده است که والدین بدون هیچ نگرانی اجازه دهند فرزندان آن ها ساعت هایی را برای گذراندن در اینستاگرام در نظر بگیرند و از این موضوع آرامش خاطر داشته باشند.

قوانین اینستاگرام

 

قوانین اینستاگرام:

  1. کاربران اینستاگرام به هیچ وجه نباید تصویر و کامنت تبلیغاتی و اسپم در صفحه شخصی خود و یا سایر صفحات انتشار دهند.
  2. کاربران این شبکه نباید پست و یا تصاویر دیگران را به نام خود انتشار دهند.
  3. قانون کپی رایت باید توسط تمام کاربران این شبکه رعایت شود.
  4. هیچ یک از کاربران این شبکه حق انتشار تصاویر و کامنت های غیر اخلاقی و غیر قانونی را ندارند.
  5. کاربر اینستاگرام نباید پست ها و یا کامنت هایی که جنبه تهدید و آزار دارند، انتشار دهد.
  6. همچنین پست ها و کامنت های فرد نباید شامل خودکشی یا ترغیب فرد به استفاده از مواد مخدر و روان گردان شود.

نقض هر یک از موارد بالا، نقض قوانین اینستاگرام است و فرد باید برای پایدار بودن در این شبکه اجتماعی، موارد فوق را رعایت کند.

شبکه اجتماعی اینستاگرام همچنین برخی محدودیت هایی را اعمال کرده است. این محدودیت ها بیشتر برای جلوگیری از سوء استفاده های متفاوت، جلوگیری از تبلیغات بی شمار برخی شرکت ها و افراد و جلوگیری از مزاحمت برای سایر کاربران ایجاد شده است.

بدیهی است که هیچگاه شرکت های بزرگ و شبکه های فعال اجتماعی مانند اینستاگرام محدودیت ها و روش های پیاده سازی الگوریتم های خود را برای کاربران آشکار نمی کنند؛ اما با جمع آوری تجربه های متفاوت و اعمال آزمون و خطا، به سادگی می توان اسرار این شبکه ها و محدودیت های آنها را پیدا کرد.

برخی از محدودیت های کشف شده اینستاگرام در زیر بیان شده اند که در کنار توجه به قوانین موجود در اینستاگرام و رعایت آنها باید به این محدودیت ها نیز توجه داشت.

در واقع اهمیت دادن به این محدودیت ها، رعایت کردن الگوریتم اینستاگرام محسوب می شود.

چه مطالبی در اینستاگرام ممنوع است؟

از جمله قوانینی سختی که اینستاگرام برای کاربرهای در نظر گرفته است و تمام کاربرها موظف به رعایت آن‌ها هستند شامل موارد زیر می‌شود:

  • خرید و فروش سلاح گرم
  • خرید و فروش الکل
  • خرید و فروش دخانیات
  • فروش داروهای غیرقانونی
  • فروش حیوانات زنده
  • قمار آنلاین
  • انتشار محتواهای جنسی
  • سخنان تنفرآمیز
  • باج گیری یا آزار و اذیت شخصی
  • تشویق افراد به خشونت
  • تهدید کردن افراد جهت ایحاد صدمه جسمی، مالی و …
  • تشویق مردم به پذیرش خودآزاری
  • انتشار فیلم‌های منفی و خشونت آمیز

تمام گزینه‌هایی که در بالا ذکر شد در برنامه اینستاگرام کاملاً برای تمام کاربرها ممنوع شده است و اینستاگرام سریعاً آن‌ها را مسدود و حذف خواهد کرد و چنانچه کاربر بدون توجه به اخطارها و قوانین Instagram پست‌های غیر اخلاقی و … انتشار دهد، حساب بلاک خواهد شد. از جمله مواردی که اینستاگرام به آن‌ها واکنش سخت نشان خواهد داد فروش مواد مخدر یا درخواست جنسی است که پیج مربوطه را بلافاصله شناسایی و کاملاً حذف خواهد کرد.

insta rules

انواع محدودیت بهمراه رفع محدودیت اینستاگرام

  1. محدودیت فالوو کردن سایر کاربران اینستاگرام

شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام در بازه زمانی یک ساعت تنها اجازه فالو کردن 10 نفر کاربر دیگر را در شبکه اینستاگرام خواهید داشت (در روز حدود 200 نفر) به این معنا که اگر شما در بازه زمانی کوتاهی تعداد زیادی از سایر کاربران اینستاگرام را فالوو کنید، حساب کاربری شما تا ۲۴ ساعت توسط شبکه اینستاگرام برای فالوو کردن مسدود خواهد شد.

یعنی تا ۲۴ ساعت نمی توانید اشخاص دیگر را فالوو کنید ولی اجازه انجام باقی فعالیت ها را خواهید داشت.

  1. محدودیت لایک کردن پست های مختلف کاربران شبکه اینستاگرام

همچنین شما به عنوان یک کاربر اینستاگرام در بازه زمانی یک ساعته تنها اجازه لایک کردن ۳۰۰ پست کاربران مختلف این شبکه را دارید ( در روز حدود ۷۰۰۰ پست).

اگر شما در شبکه اینستاگرام در یک بازه زمانی کوتاه تعداد پست زیادی را لایک کنید، حساب کاربری شما تا ۲۴ ساعت برای لایک کردن مسدود می شود. به این معنا که تا ۲۴ ساعت آینده اجازه لایک کردن هیچ پستی در اینستاگرام را نخواهید داشت ولی سایر فعالیت ها برای شما آزاد خواهد بود.

  1. محدودیت کامنت گذاشتن برای پست های مختلف شبکه اینستاگرام

شما به عنوان یک کاربر شبکه اینستاگرام در بازه زمانی یک ساعته، تنها اجازه گذاشتن ۵۹ کامنت را دارید. همچنین در بازه زمانی ۲۴ ساعته (یک شبانه روز) اجازه گذاشتن ۵۰۰ کامنت را خواهید داشت.

اگر در بازه زمانی کوتاهی، از حد مجاز تعداد بیشتری کامنت در پست های مختلف اینستاگرام انتشار دهید، حساب کاربری شما به مدت ۲۴ ساعت برای کامنت گذاشتن مسدود خواهد بود. یعنی تا ۲۴ ساعت آینده اجازه گذاشتن کامنت نخواهید داشت.

در صورتی که در بازه زمانی کوتاهی تعدادی کامنت تکراری بگذارید، اینستاگرام به حساب کاربری شما به عنوان یک اسپمر نگاه خواهد کرد و حساب کاربریتان مسدود خواهد شد

در نتیجه کاربران شبکه اینستاگرام باید از گذاشتن کامنت تکراری پرهیز کنند. این مورد بیشتر در کارهای تبلیغاتی دیده می شود. معمولا ربات های اینستاگرام کامنت های تکراری ایجاد می کنند که در بیشتر موارد برای تبلیغ یک کار مشخص به کار می روند.

  1. محدودیت به کار بردن هشتگ در پست های مختلف شبکه اینستاگرام

شما به عنوان یک کاربر شبکه اینستاگرام، برای انتشار یک پست تنها مجاز به استفاده از ۳۰ هشتگ در پست خود خواهید بود.

اگر در پست خود از بیش از ۳۰ هشتگ استفاده کنید، پست شما منتشر خواهد شد، ولی هیچ یک از هشتگ ها در پست انتشار داده شده شما دیده نخواهد شد یا به عبارتی هشتگ ها در پست شما درج نخواهد شد و پست بدون هشتگ منتشر می شود.

معمولا کاربران حرفه ای اینستاگرام ۴ هشتگ تا نهایتا ۶ هشتگ در پست های خود به کار می برند و سعی می کنند این هشتگ ها، مرتبط ترین کلمات کلیدی مخصوص پستشان باشد.

طبق تجربه، این روش نتیجه بهتری می دهد و احتمال دیده شدن شخص و پست های او در شبکه اینستاگرام توسط سایر کاربران بالاتر می رود.

قطعا استفاده از این روش هشتگ گذاری لایک و فالوور بیشتری برای شما در پی خواهد داشت.

  1. محدودیت تعداد کلمات کپشن (متن) پست اینستاگرامی کاربران این شبکه

شبکه اینستاگرام بیشتر به منظور انتشار عکس و ویوئو ایجاد شده است در نتیجه برای متن ها محدودیت ایجاد کرده است. شما به عنوان یک کاربر شبکه اینستاگرام برای انتشار عکس مورد نظر خود اجازه گذاشتن کپشن یا همان متن زیر عکس را با نهایتا ۲۲۰۰ کاراکتر دارید.

به این معنی که در یک پست اینستاگرام تنها ۲۲۰۰ کاراکتر منتشر می شود. هدف اینستاگرام انتشار عکس ها و فیلم های جذاب با توضیحات مختصر است نه ایجاد متن های طولانی.

طبق تجربه، کاربران برای عکس ها و فیلم های جذاب و سرگرم کننده، بیشتر از متن های طولانی وقت می گذارند.

  1. محدودیت تعداد کاراکترهای کامنت برای پست های مختلف شبکه اینستاگرام

همانند محدودیت تعداد کاراکترهای متن پست های اینستاگرام که در بالا توضیح داده شد، کامنت هایی که توسط کاربر انتشار می یابند، نیز دارای محدودیت هستند.

شما به عنوان یک کاربر شبکه اینستاگرام تنها اجازه گذاشتن کامنت با ۲۴۰ کاراکتر را دارید و در صورتی که کامنت شما بیش از حد مجاز کاراکتر داشته باشد، در دو کامنت مختلف انتشار خواهد یافت.

  1. محدودیت تعداد کاراکتر های بیوی کاربران مختلف شبکه اینستاگرام

بیو قسمت اصلی حساب کاربری هر فرد به شمار می رود که باید خلاقانه نوشته شود. افرادی که از صفحه های اینستاگرام برای بیزینس و کسب و کار خود استفاده می کنند باید، در قسمت بیوی حسابشان متنی حرفه ای مرتبط با موضوع بیزینس خود قرار دهند.

همچنین می توانند از هشتگ هایی مرتبط با حساب کاربریشان استفاده کنند که این عمل تاثیر بسیار زیادی در پیدا کردن فرد توسط سایر کاربران این شبکه دارد.

شما به عنوان یک کاربر شبکه اینستاگرام تنها مجاز به استفاده از ۱۵۰ کاراکتر در بیوی صفحه خود هستید.

کاربر شبکه اینستاگرام

نقض قوانین اینستاگرام

جهت بررسی و رسیدگی به درخواست‌ها و شکایات کاربرها تیمی در نظر گرفته شده است که با توجه به درخواست‌ها پیج های گزارش شده را مسدود و یا حذف خواهند کرد، از همین رو اینستاگرام برای کاربرهایی نیز که مسدود شده‌اند زمانی قرار می‌دهد تا کاربر از خود دفاع نماید و بتواند حذف مسدود شده یا حذف شده خود را مجدداً برگرداند و دلایل کافی برای انتشار موارد متخلف و یا نقض قوانین ارائه دهد.

گاهی نقض برخی قوانین اینستاگرام باعث بلاک شدن حساب کاربری فرد برای مدت یک روز تا نهایتا یک هفته می شود که در این صورت فرد اجازه انجام هیچگونه فعالیتی را نخواهد داشت مثلا:

  • در صورتی که اطلاعات حساب کاربری فرد کامل نباشد، اینستاگرام به حساب کاربری او به عنوان ربات نگاه می کند و این حساب کاربری را بلاک و یا مسدود می کنند، در نتیجه اطلاعات حساب کاربری فرد باید کامل و حتی باید دارای عکس پروفایل و بیو باشد تا توسط اینستاگرام مسدود و یا بلاک نشود.
  • در صورتی که فرد پشت سر هم و بی وقفه در اینستاگرام پست منتشر کند، توسط این شبکه بلاک می شود. اینستاگرام اکانت هایی را که بی وقفه پست انتشار می دهند به عنوان اسپم شناسایی و این اکانت ها را بلافاصله بلاک می کند.
  • در بعضی موارد لایک کردن بی وقفه عکس ها و ویدئو های مختلف این شبکه باعث بلاک شدن اکانت می شود.
  • همچنین در بعضی موارد فالو کردن بیش از حد مجاز سایر کاربران در شبکه اینستاگرام باعث بلاک شدن اکانت می شود زیرا اکانت فرد توسط اینستاگرام به عنوان ربات شناسایی شده و فعالیت او یک فعالیت اسپم شناخته می شود.
  • منشن کردن تعدادی از افراد که در لیست فالوورهای شخص نباشد، باعث بلاک شدن او توسط اینستاگرام می شود. همچنین منشن کردن تعداد زیادی از افراد در کامنت های پست های اینستاگرام باعث بلاک شدن حساب کاربری او می شود.
  • در بعضی موارد تکرار بیش از حد مجاز کامنت ها، باعث بلاک شدن فرد می شود. همچنین در بعضی موارد در صورتی که فرد از اموجی های بسیاری در کامنت های خود استفاده کند و بدون وقفه کامنت هایی را انتشار دهد که دارای اموجی هستند، حساب کاربری او توسط اینستاگرام بلاک و یا مسدود خواهد شد.
  • در برخی موارد استفاده از ربات هایی که از طرف اکانت فرد سایر پست ها را لایک می کنند، سایر کاربران اینستاگرام را فالوو می کنند و یا در پست های مختلف اینستاگرام کامنت می گذراند، باعث ایجاد بلاک شدن حساب فرد توسط اینستاگرام می شوند. گرچه ربات های اینستاگرامی در نهایت باعث افزایش فالوور برای اکانت فرد می شوند اما در صورتی که بیش از حد از آن ها استفاده شود، بلاک شدن حساب کاربری فرد حتمی است.
  • در برخی موارد در صورتی که فرد در پست های اینستاگرامی سایر کاربران کامنت های تبلیغاتی انتشار دهد، حساب کاربری او توسط اینستاگرام مسدود و در صورت انجام بیش از حد این عمل حساب کاربری او بلاک خواهد شد.

در آخر

یکی از باورهای غلط اکثر کاربران اینستاگرام این است گذاشتن کامنت انگلیسی در زیر پست فرد بلاک شده باعث رفع بلاکی او توسط اینستاگرام می شود.

این باور و این عمل کاملا غلط است و گذاشتن کامنت انگلیسی در زیر پست فردی که بلاک شده است، هیچ تاثیری در رفع بلاکی او ندارد. برای رفع بلاکی حداقل ۲۴ ساعت باید از بلاک شدن فرد گذشته باشد.

در صورتی که بعد از ۲۴ ساعت حساب کاربری فرد از بلاکی خارج نشد، فرد می تواند از روش های مختلف رفع بلاکی استفاده کند. اما به طور معمول بلاک بودن یک حساب کاربری از یک روز تا یک هفته طول می کشد.

در حال حاضر شبکه اینستاگرام یکی از شبکه های معروف و محبوب مردم جهان است. تعداد زیادی از افراد برای توسعه کسب و کار و بیزینس خود از این شبکه اجتماعی استفاده می کنند.

روش های بازاریابی شبکه اینستاگرام بسیار ساده است. اگر افراد از این شبکه به درستی استفاده کنند، به قوانین آن توجه کرده و ترفند های مختلف آن را شناسایی نمایند، به سادگی می توانند فالوورهای بی شمار جذب کنند که در کنار آن می توانند کسب و کار خود را در این شبکه افزایش دهند و همچنین می توانند به افرادی معروفی در این شبکه تبدیل شوند.

از طرف دیگر، با توجه به اینکه شبکه اینستاگرام شهرت بسیاری در سرتاسر جهان دارد و کاربران بسیاری نیز در این شبکه اجتماعی فعالیت پایدار دارند، تبلیغ یک کالا با روش های مناسب در این شبکه بازدهی بالایی را در پیش خواهد داشت. در این مورد نیز تنها کافی است به قوانین این شبکه توجه کرده و ترفندهای پیشرفت در این شبکه را کشف کنید.

برای دریافت مشاوره درباره اینستاگرام و فعالیت در اینستاگرام و هم چنین راه اندازی فروشگاه مجازی در اینستاگرام با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *