رقابت در اینستاگرام بسیار سخت شده و برای برنده شدن در این رقابت به طور دائم باید پیج اینستاگرام خودمان و رقیبانمان را آنالیز کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم. بعضی افراد فکر می‌کنند تعداد فالوور های بالا نشان دهنده موفقعیت آن ها در اینستاگرام است اما آنچه که اهمیت دارد میزان تعامل فالوورها با محتواست. طبق الگوریتم اینستاگرام پست های پیج هایی که فالوورهای آن بیشتر و با محتوای آن در تعامل باشند و نرخ اینگیجمنت ریت بالایی داشته باشند زودتر دیده می‌شود و در قسمت اکسپلور قرار می‌گیرد.

در کل برای بیشتر دیده شدن در اینستاگرام و موفق شدن در آن باید باید همه چیز را درباره اینگیجمنت بدانید پس در این مقاله با ما همراه باشید.

آنالیز پیج اینستاگرام چیست؟


در کل آنالیز به معنای تحلیل و بررسی یک چیز برای پیدا کردن نقاط قوت و ضعف آن است.

آنالیز پیج اینستاگرام هم به معنی بررسی ریز به ریز فعالیت های صاحب پیج و مخاطبان آن است تا به یک آمار کلی از پیج اینستاگرام برسیم و با کمک این آمار کلی بتوانیم ایرادات پیج اینستاگرام را پیدا کنیم و سپس آن ها را برطرف کنیم . آنالیز در واقع به معنی تحلیل و بررسی اعداد فالوورها، لایک‌ها، کامنت‌ها، ویو استوری و … است. برای موفقعیت در اینستاگرام باید مرتبا پیج خود را آنالیز کنید.

Engagement Rate پیج اینستاگرام چیست؟

Engagement Rate یک معیاریست که با کمک آن می‌توانید نرخ تعامل مخاطبان اینستاگرام را با پست ها و استوری های خود اندازه گیری کنید.

Engagement Rate نشان می‌دهد که مخاطبان پیج اینستاگرام شما تا چه اندازه با محتوای شما ارتباط برقرار کرده‌اند، یعنی پست و محتوای شما را چند نفر لایک کردند، چند نفر کامنت گذاشتند، چه میزان برای دیگران ارسال شده است و… همه‌ی این موارد در نرخ تعامل پیج شما دخیل است و باید به صورت دقیق بررسی شود.

فرقی نمی‌کند که چه نوع فعالیتی در اینستاگرام دارید برای موفق شدن در اینستاگرام باید نرخ تعامل یا Engagement Rate بالایی داشته باشید. در ادامه راه های بررسی نرخ تعامل را به شما معرفی خواهم کرد.

چرا آنالیز پیج اینستاگرام اهمیت دارد؟

اگر با وجود فعالیت مداوم در اینستاگرام همچنان نتوانستید در این شبکه اجتماعی کسب درآمد کنید به دلیل آنالیز نکردن پیجتان است. آنالیز و تحلیل دقیق پیج اینستاگرام یکی از عوامل مهم پیشرفت شما در این شبکه اجتماعی است.

با آنالیز و بررسی آن می‌توانید متوجه ایرادات خود شوید و بفهمید کدام محتوای شما با استقبال بیشتری روبرو شده است و کدام محتوای شما مورد توجه قرار نگرفته است.

وقتی به صورت دقیق پیج خود را آنالیز می‌کنید می‌توانید:

  • جامعه هدف خود را به‌درستی انتخاب کنید
  • محتوایی که تولید می‌کنید ویژگی های مورد پسند مخاطبان شما را داشته باشد
  • محتوای خود را طبق برنامه دقیق تولید و منتشر می‌کنید
  • محتوا را در ساعاتی که تعامل بیشتری دارد منتشر می‌کنید
  • بازدید پست و استوری افزایش پیدا می‌کند و تعامل بیشتری در پیج شما اتفاق می‌افتد
  • اگر اکانت اینستاگرام خود را آنالیز نکنیم نمی‌توانیم اشتباهات خود را بشناسیم و برای رفع آن ها تلاش کنیم تا نتیجه مطلوبی را کسب کنیم.

علاوه بر این زمانی که قصد خرید پیج اینستاگرام را دارید خیلی مهم است که نرخ تعامل پیج مورد نظر را در بیاورید تا متوجه شوید که قیمت پیج مورد نظر منطقی است یا خیر! خیلی وقت ها پیج های فروشی دارای فالوورهای فیک هستند و به همین دلیل هزینه ای که بابت خرید آن می پردازید ممکن است خیلی زیاد باشد. از این طریق می توانید تا حدود قیمت پیج مورد نظر را قبل از خرید محاسبه کنید.

چطور Engagement پیج اینستاگرام را محاسبه کنیم؟

فرمول: اگر قصد آنالیز یک یا دو پست را داشتید یک فرمول کلی وجود دارد که کمی کارتان را راه می‌اندازد اما اطمینانی وجود ندارد که این فرمول آنالیز را بدرستی انجام دهد.
فرمول محاسبه اینگیجمنت پست:

ابزار اینسایت اینستاگرام: خود اینستاگرام به صورت کاملا رایگان ابزاری به‌نام insight (اینسایت) را در اختیار کاربرانش قرار داده است تا کاربرانی که اکانت تجاری دارند از آن استفاده کنند و به صورت کاملا رایگان به آنالیز پیج، پست و استوری ها بپردازند که در ادامه درباره این قابلیت رایگان اینستاگرام و نحوه استفاده از آن توضیح خواهم داد.
سایت های رایگان آنالیز: برای محاسبه Engagement پیج اینستاگرام سایت‌هایی وجود دارند که به صورت رایگان پیج شما را بررسی می‌کنند و با کمک این سایت ها می‌توانید به بهترین شکل‌ممکن پیج اینستاگرام خود را آنالیز کنید و به اهداف خود نزدیکتر شوید. در ادامه این سایت ها را به شما معرفی خواهیم کرد.

ابزار اینسایت اینستاگرام (Instagram Insight)

تمامی اکانت های تجاری در اینستاگرام به طور خودکار و کاملا رایگان به این قابلیت دسترسی دارند. شما می‌ توانید برای هریک از پست ها و استوری ها و همچنین کل اکانت اینستاگرام به اینسایت دسترسی داشته باشید. قطعا قوی ترین ابزار آنالیز پیج اینستاگرام همین Instagram Insight است زیرا خود اینستاگرام بهتر می‌تواند آمار و ارقام را بررسی و تحلیل کند. اگر پیج بیزینسی دارید حتما از قسمت اینسایت اینستاگرام استفاده کنید تا پیجتان رشد کند.

نحوه مشاهده Insight در اینستاگرام:

وقتی وارد پیج اینستاگرام خود شدید در صورا update بودن نرم افزار اینستاگرام شما Insight را در پروفایل خود مشاهده خواهید کرد.

برای مشاهده اینسایت (Insight) وارد صفحه پروفایل اینستاگرام خود شوید و روی Insight در پروفایل کلیک کنید. راه دیگر وارد شدن در Insight این است که بر روی 3 خط موازی در بالای پروفایل کلیک کنید تا اینسایت را مشاهده کنید.

وقتی روی اینسایت کلیک کردید با سه سر برگ Accounts reached، Accounts engaged، ، Total followers روبرو می‌شوید که با وارد شدن در هر یک از این سربرگ ها و بررسی اعداد و ارقامی در آنها وجود دارد، می‌توانید پیج اینستاگرام خود را آنالیز کنید.

گزارش اینستاگرام

بهترین سایت های آنالیز پیج اینستاگرام

از این سایت ها و ابزار ها می‌توانید هم برای آنالیز پیج خود استفاده کنید و هم برای آنالیز پیج رقبا، شاید بپرسید چرا رقبا؟ باید بگویم در هر حوزه ای که در حال فعالیت هستید تحلیل پیج اینستاگرام رقبا به رشد پیج شما کمک می‌کند و شما با بررسی پیج اینستاگرام رقبا و پیج اینستاگرام خود می‌توانید استراتژی سودمندی برای فعالیت خود داشته باشید تا رشد کنید و به موفقعیت برسید. در ادامه بهترین سایت های آنالیز پیج اینستاگرام را به شما معرفی می کنم. خیلی از این سایت ها قابلیت شناسایی و حذف فالوور فیک اینستاگرام را هم دارند.

بیشتر بخوانید: محدودیت های اینستاگرام در سال 2022

سایت Phlanx

در این سایت به صورت بسیار ساده می‌توانید پیجتان را آنالیز کنید، همچنین در این سایت هر 24 ساعت فقط 3 بار می‌توانید به صورت رایگان پیجتان را آنالیز کنید و برای بیشتر از آن باید اشتراک خریداری کنید.

این سایت:

  • به تجزیه و تحلیل اکانت می‌پردازد
  • میزان جذب مخاطب و فالوور را بررسی می‌کند
  • نرخ تعامل و Engagement را محاسبه می‌کند

سایت Phlanx

سایت Influencerfee

Influencerfee یکی از سایت های جذاب برای آنالیز است، در این سایت علاوه بر بررسی نرخ تعامل می‌توانید:

  • نمودار کامنت ها و لایک های هر پست را به صورت جداگانه مشاهده کنید.
  • این سایت قابلیت محاسبه قیمت تبلیغات را با توجه به نرخ تعامل پیج شما را دارد اما برای دسترسی به این ویژگی سایت باید اشتراک خریداری کنید.

سایت Influencerfee

سایت Socialbakers

Socialbakers یکی از سایت هایی است که به سادگی می‌توانیم از آن استفاده کنیم و قابلیت هایی از جمله:

  • بهینه سازی محتوای اینستاگرام
  • بررسی میزان جذب فالوور
  • گزارش عملکرد اینستاگرام و فیسبوک را دارد.

سایت Socialbakers

سایت Notjustanalytics

Notjustanalytics علاوه بر سایت اپلیکیشن آنالیز اینستاگرام هم دارد و بسیار کاربردی و شناخته شده است. قابلیت های این سایت:

  • محاسبه نرخ تعامل
  • نمودار میزان فالوور ها و فالویینگ‌ها
  • نمایش آمار هر پست به صورت دقیق

سایت Notjustanalytics

سایت Socialblade

سایت Socialblade یکی از پرکاربرد ترین سایت های آنالیز است که قابلیت های ویژه ای از جمله:

  • نمایش Rank پیج اینستاگرام
  • نمایش نمره و ارزش پیج اینستاگرام شما
  • نمایش دقیق Engagement پیج اینستاگرام را دارد.

سایت Socialblade

برای آنالیز رایگان اینستاگرام لطفا به صفحه آنالیز اینستاگرام مراجعه کنید.

سخن پایانی

شما با خواندن این مقاله متوجه شدید که آنالیز پیج اینستاگرام چطور به رشد پیج شما کمک می‌کند و همچنین با معرفی روش‌ها و سایت‌هایی که در آن به راحتی بشود آمار و ارقام پیج را بدست آورد مسیر رشد پیج اینستاگرام را برای شما هموار کردم. امیدوارم با استفاده از این ابزار‌ها پیج شما به سرعت رشد کند و به موفقعیت در اینستاگرام دست پیدا کنید. هم چنین برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه اینستاگرام با ما تماس بگیرید.

حتما نظراتتان را با ما به اشتراک بگذارید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *