زمانی که ما می خواهیم حساب اینستاگرام خود را به یک اکانت تجاری تبدیل کنیم اینستاگرام به ما دو دسترسی می دهد برای حساب های   professional که یکی حساب business است و دیگری حساب creator  که در این نوشته از سری مقالات آموزش  قصد داریم در رابطه با تفاوت این دو مورد باهم صحبت کنیم

 اکانت کریتور یکی از امکانات بسیار عالی نرم افزار اینستاگرام است که در سال ۲۰۱۶ به این اپلیکیشن محبوب اضافه شده است در واقع طراحی اکانت creator برای اینفلوئنسرهای اینستاگرام بوده است و این امکان را فراهم می کند که   اینفلوئنسرها به راحتی برند شخصی خود را راه اندازی کنند.

 کریتور اکانت چه ویژگی هایی دارد؟

 می توانیم بگوییم که اکانتcreator در اینستاگرام امکانات خاصی را در قسمت پیام رسانی پیج در اختیار کاربران خود قرار می دهد که تا حدودی همانند اکانت بیزینس است

 در واقع اینستاگرام این نوع اکانت رو برای اکانت های خود با تعداد فالوور بالا راه اندازی کرده است

همانطور که گفتیم این اکانت برای اینفلوئنسرهای اینستاگرام است که به آنها اجازه می دهد با استفاده از روش ها و متدهای متفاوت با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنند یکی از ویژگی های این نوع اکانت در اینستاگرام این است که فلوئنسر ها توانایی این را دارند تا اطلاعات تماس را برای پروفایل خود شخصی سازی کنند و همچنین پیام های دریافتی خود را دسته بندی یا به اصطلاح فیلتر کند.

 دسته بندی کردن پیام ها  این امکان را برای اینفلوئنسرها فراهم می‌کند که پیام‌های طرفداران خود را از پیام‌های اسپرم جدا سازی کند در حساب کاربری کریتور همچنین گزینه insight اینستاگرام برای تجزیه و تحلیل پیشرفته در بازه های زمانی متفاوت در دسترس همه اینفلوئنسرهای اینستاگرام قرار گرفته است

 تفاوت بیزینس اکانت و اکانت کریتور و همچنین پیج شخصی چیست

 همین طور که می دانید به محض این که شما صفحه در اینستاگرام ایجاد کنید به صورت پیش فرض شما یک صفحه شخصی و یا personal  خواهید داشت این نوع پیج برخی امکاناتی مانند امکان تبلیغ کردن یا به اصطلاحpromote  همچنین امکان مدیریت قسمت دایرکت ها را در اختیار کاربران خود قرار نمی‌دهد!!

 پیجهای بیزینس در اینستاگرام برای راه اندازی کسب و کار شخصی برند شخصی شرکت های خدماتی تولید کننده و کارهای شخصی کوچک است پیچ های بیزینس و یاbusiness page  اطلاعات آماری بسیار دقیقی و را به شما می دهند و اجازه تجزیه و تحلیل این  اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار داده است همچنین شما می‌توانید در این نوع پیج اطلاعات تماس خود را به صفحه کاربری خود اضافه کنید

پیج کریتور در اینستاگرام

 پیج کریتور در اینستاگرام همانطور که در بالا گفتیم برای افرادی است که بیشتر به تولید محتوا مشغول هستند مانند یک هنرمند یک اینفلوئنسر و یا تولید کننده های محتوای اورجینال مانند کسانی که کلیپ های خاصی را ایجاد می کند اگر شما جزو آن دسته از افراد هستید می توانید به سراغ پیج کریتور بروید

همچنین این اکانت اطلاعات آماری دقیق را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و امکان تبلیغ و اضافه کردن اطلاعات تماس نیز در این پیج برای افراد قرار داده شده است در این نوع اکانت شما قادر هستید اطلاعات تماس خود را مخفی کنید

همچنین مدیریت پیام ها  در قسمت دایرکت  بسیار راحت تر انجام می شود به این دلیل که صندوق ورودی بر اساس اهمیت پیام ها دسته بندی خواهد شد

پیج بیزینسی بهتره یا کریتور 

همانطور که در بالا اشاره کردند زمانی که شما یک صفحه در اینستاگرام خود ایجاد می کنید به صورت پیش فرض شما یک صفحه پرسونال یا صفحه شخصی در اینستاگرام ایجاد کرده اید و پس از مدتی شما می‌توانید این پیج را به بیزینس پیج یا کریتور پیج تبدیل کنید اما اگر شما می خواهید در اینستاگرام محصولات یا خدمات خود را تبلیغ کنید و از خدمات تبلیغ اینستاگرام استفاده کنید که به صورت هزینه ای است میتوانید از پیج های بیزینس استفاده کنید

ولی اگر تبلیغات شما صرفاً  دست اینفلوئنسرهای دیگر انجام می‌شود و یا پیج های دیگر برای شما تبلیغات و انجام میدهند نیازی به استفاده از بیزینس پیج در اینستاگرام نخواهید داشت و می توانید به جای پیج تجاری از پیج کریتور استفاده کنید

 این را نیز باید در نظر بگیرید که برای استفاده از تبلیغات در اینستاگرام پیج های کریتور کمترین هزینه را پرداخت می کند و بیشترین دقت در مورد جمعیت مخاطبین بهترین زمان ارسال و معیارهای دیگر در اینستاگرام مربوط به اکانت های کریتور است

 زمانی که شما از پیج های کریتور استفاده میکنید دسترسی بهinsight  خواهید داشت که تمامی آمارهای شما را در یک مکان خاص نمایش می دهد.

یکی دیگر از تفاوت‌های اکانت بیزینس و کریتور در این است که در اکانت های بیزینس شما می توانید تعداد فالو و آنفالو های هفتگی خود را در قسمت این سایت مشاهده کنید اما در حساب کریتور شما قادر هستید روزانه فالو و آنفالو های خود را مشاهده  کنید این امکان به شما این توانایی را می دهد که محتوای متناسب با نیاز دنبال کنندگان خود را با تحلیل های لازم ایجاد کنید

یکی دیگر از تفاوتهایی که بین اکانت های تجاری و اکانت های کریتور وجود دارد این است که شما نمی توان دسته بندی های تجاری را مشاهده کنید و به جای دسته بندی های تجاری دسته بندی های دیگری مانند بازیگر هنرمند نویسنده وبلاگ نویس مربی آشپز و غیره را خواهید داشت که شما می توانید انتخاب کنید که آیا می خواهید یکی از این القاب زیر نام شما ظاهر شود یا خیر

اما به طور کل نمی توانیم بگوییم که حساب های کریتور بهتر است یا حساب های تجاری چرا که هر کدام مزایا و معایب خود را دارند تنها ایرادی که می توانیم به پیج های تجاری بگیریم البته در ایران این است که در واقع شما به هیچ عنوان نمی توانید از خدمات تبلیغات پولی اینستاگرام استفاده کنید در صورتی که پیج شما یک پیج تجاری است بنابراین بهتر است از پیج های پریتور استفاده کنید

 سخن آخر

 امیدوارم از این آموزش هم لذت برده باشین همانطور که مشاهده کردیم ما در این آموزش برای شما پیج جاهای سازنده و پیج تجاری اینستاگرام رو معرفی کردیم تفاوت آنچنانی بین این دو پیج از نظر ویژگی ها نمی‌توانیم بیان کنیم برای اینکه اکانت خود را به یک اکانت تجاری تبدیل کنید. منتظر نظرات و تجربیات شما هستیم.

هم چنین برای دریافت مشاوره در زمینه اینستاگرام می توانید با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *