اکشن بلاک (action block) و لایک بلاك اینستاگرام بزرگترین مشکلی است که مانع می شود تا فالوورها و لایک های بیشتری را با سرعت بيشتري در این پلتفرم به دست بياوريد. پس از افزایش 100 هزار فالوور در اینستاگرام، تجربه اکشن بلاک بسیار رایج است و در آینده می تواند به حساب اينستاگرام شما آسیب برساند.

1. اکشن بلاک اینستاگرام چیست؟

اکشن بلاک در اینستاگرام به این معنی است که شما اقدامات زیادی انجام می دهید مانند فالو کردن تعداد زیادی از افراد به طور همزمان یا آنفالو کردن تعداد زیادی از افراد در یک زمان یا حتی لایک کردن تعداد زیادی پست به طور همزمان. اکشن بلاك از 24 ساعت شروع می شود تا 24 روز و مدت زمان آن بستگی به قوانین خود اينستاگرام توسط دارد.

2. عواقب اکشن بلاک

اكشن بلاك عواقبی دارد. اولین اکشن بلاک را مي توان به راحتی برطرف كرد و قابل کنترل است.

 

1-2 اکشن بلاك هاي موقت – مرحله اول.

اكشن بلاك موقت (Temporarily Actions Blocked) رایج ترین بلاك اینستاگرام است و اولین مرحله ايست که اينستاگرام حساب شما را برای 24 ساعت آینده بلاك می کند.

اگر در این مرحله هستید، با اجرای راه حل رفع اکشن بلاک در زیر، می توانید بلافاصله از شر آن خلاص شوید.

 

هنگامی که از اكشن بلاك اول رها شديد، اگر با استفاده از ابزارهای اتوماتيك یا ربات به دستکاری پلتفرم اينستاگرام ادامه بدهید، اينستاگرام اكشن بلاك را به مرحله بعدی ارتقا می‌دهد، یعنی:

2-3. خودداری از ممنوعیت دائمی اینستاگرام

مرحله اول مسدود کردن فقط “بلاک موقت” است بدون اینکه زمان آن 24 ساعت طول بكشد.

کادر قرمز، تاریخی است که اینستاگرام به شما می دهد.

  • 3 روزه
  • 7 روزه
  • 24 روزه
  • ممنوعیت دائمی

نگاهی به این تهدید ردیت بیندازید. مسلما كسي نمي خواهد اين نوع اكشن بلاك را تجربه كند.

این اکشن بلاك 24 روزه زمانی اتفاق می افتد که به اشتباهات زیر ادامه می دهید، می دانید بد تر از همه چیست؟ حتی اگر 7 روزه مسدود شده باشید، باعث مي شود تعامل صفحه شما از بین برود.

3. چرا دچار اکشن بلاک مي شويم؟

بسته به نوع فعالیت هایی که بیشتر انجام می دهيد، اینستاگرام مدت زمان مختلفي اکشن بلاك را در اختیار شما قرار می دهد، اما اول از همه اینطور است.

1-3. حساب اینستاگرام خیلی جدید

شما به اندازه کافی مورد اعتماد اینستاگرام نيستيد و تعداد اقداماتی که می توانید انجام دهید محدود است پس اينستاگرام سريعا شما را دچار اکشن بلاك مي كند.

اینستاگرام اکانت را بر اساس تعداد فالوورها رتبه بندی می کند که مهمتر از همه زمان اکانت است.

مدت زمان اكانت را طبق تصوير زير مي توانيد ببينيد.

2-3. عدم اطلاع از محدودیت های اینستاگرام

اگر در حال ايجاد یک حساب کاملاً جدید هستید، می‌توانید انتظار داشته باشید که اقدامات بسیار کمی برای حسابتان در دسترس باشد.

  • وقتی می‌خواهید افراد زیادی را به‌طور همزمان فالو کنید، بلاک می‌شوید یا حتی اگر می‌خواهید افراد زیادی را به طور همزمان لایک کنید، از طرف اینستاگرام بلاک خواهید شد.

بزرگترین مشکل افرادی که در تلاش برای رشد یک صفحه اينستاگرام هستند، استفاده از فالو آنفالو است كه در نهایت منجر به اكشن بلاك مي شود. اما چیزی که باید بدانند این است که راه‌های زیادی وجود دارد که باعث مي شود صفحه اينستاگرام وايرال شود و هزاران فالوور اول را در هر روز به دست آورند.

3-3. ارسال مطالب مخصوص بزرگسالان

اگر در زمينه ي تناسب اندام دختران فعاليت مي كنيد، بیشتر عکس های شما به راحتی باعث گیجي اینستاگرام می شوند و حذف می شوند.

برای پسران که از خودشان پست می گذارند ايرادي ندارد. اما برای دختران، اگر تازه کارند و عکس های برهنه پست می کنند، حذف می شوند یا فوراً اكشن بلاك، شادوبن يا مسدود می شوند.

 

4-3. نقض قوانین جدید اینستاگرام

این یکی از قوانین جدید اینستاگرام برای جلوگیری از اکشن بلاك است. تعداد اكشن يا كاري كه مي توان روزانه در اينستاگرام انجام داد از 900 تا به 600 و بعد به 300 و200 مورد رسيده است. برخی افراد ادعا می کنند 200 تا 300 تا. اما اگر از برنامه ها يا ابزارهای اتوماتيك و ربات های اینستاگرام استفاده کنید، متوجه اكشن بلاك فوری خواهيد شد.

بدون استفاده از ربات و ابزارهای اتوماتيك، باید 200 تا 300 كار يا اكشن روزانه انجام دهيد، اما توصيه ما 50 اكشن در روز است. اگر به طور موقت مسدود شده‌اید یا به تازگی از اكشن بلاكي رها شده‌اید، محدودیت روزانه شما نیز کمتر خواهد بود، در اينصورت حدودا مي توان ۲۵ اقدام يا اكشن در روز انجام داد.

5-3. استفاده بیش از حد از دايركت اینستاگرام

سريع ترين راهي كه مي توانيد بلاك شويد اين است كه بيش از حد از دايركت اينستاگرام استفاده و پيام هاي زياد در زمان كم ارسال كنيد. خوبي اين مورد اين است که اگر دچار اكشن بلاك در دايركت اینستاگرام شديد، به هیچ وجه بر محدودیت روزانه شما تأثیر نمی گذارد. شما همچنان می توانید فالوورهای بیشتر، لایک و پول بیشتری را بدون مشکل به دست آورید، اما مهم است که از محدودیت روزانه دوري كنيد.

6-3. زمان صرف شده در فعالیت اینستاگرام

اینستاگرام ویژگی اي دارد که می توانید زمان فعاليت خود را ردیابی کنید و ببینید چه مدت قبلاً در برنامه مانده اید.

اينستاگرام همچنین می تواند میزان فعال بودن شما را در برنامه پیگیری کند. يعني هرچه بیشتر در برنامه بمانید، اكشن هاي بیشتری می توانید انجام دهید. با این حال، به اين معني نیست که باید در اينستاگرام حتما اكشني انجام دهيد، می توانید فقط از محتوای به اشتراک گذاشته شده لذت ببرید.

4. اكشن بلاك اینستاگرام: ابزارهای اتوماتيك یا برنامه های شخص ثالث

اگر قصد دارید از ابزارها و ربات های اتوماتيك یا برنامه های شخص ثالث استفاده کنید، مهم است که آن ها با اینستاگرام سهيم باشند. اگر برنامه اي كه حساب خود را به آن متصل مي كنيد مجاز نیست، بلافاصله شادوبن (shadowban) مي شويد.

 

1-4. VPN یا آدرس IP مختلف

این نیز راه حلی برای رفع اکشن بلاك است که در ادامه به آن می پردازيم. اما فقط زمانی از آن استفاده کنید که واقعاً مسدود شده اید و اگر مجبور نیستید هرگز از آن استفاده نکنید.

چرا؟

اسپمرهاي اینستاگرام و توسعه دهندگان برنامه ها از این روش بسیار استفاده کردند. اينستاگرام آن ها را برای حفظ کیفیت پلتفرم جدی خواهد گرفت.

2-4. شکایات کاربران

این مورد مهمي است. شما باید بدانید که چه چیزی را مي خواهيد پست کنید، اگر قصد دارید از عکس افراد دیگر استفاده کنید، حتما حق امتیاز بدهید. یکی از بدترین کارهایی که می توان انجام داد این است که یک بیوگرافی بد بنویسید مانند دايركت ممنوع يا دايركت=بلاك. اين كار جالب نیست و وقتی عکسی را پست می کنید، لايك زیادی دریافت نمی کنید.

5. راه حل هاي رفع اکشن بلاك

اگر با یک اكشن بلاك موقت روبرو هستید، به سادگی یکی از این راه حل ها را برای رفع مشکل استفاده کنید تا در یک لحظه از شر آن خلاص شوید.

1-5. حذف نصب کنید، سپس برنامه اینستاگرام را دوباره نصب کنید

برنامه اینستاگرام را حذف نصب کنید تا شما را به عنوان یک ورود به حساب جدید در نظر بگیرند. حذف برنامه اینستاگرام به این معنی است که کوکی و داده های جمع آوری شده اينستاگرام حذف خواهد شد. به خصوص اگر دچار اكشن بلاك موقت باشيد، بلافاصله می توانید از شر آن خلاص شوید. پس از خلاص شدن از شر آن، رفتار اسپمر گونه نداشته باشيد و حداقل 24 ساعت صبر کنید. اگر بلافاصله پس از خلاص شدن از شر بلاک، به اسپم ادامه دهید، اینستاگرام الگوی بلاک قبلی شما را انتخاب می کند و شما وارد یک بلاک طولانی تر می شوید.

2-5. گزارش مشکل

با اكشن بلاك موقت، گزينه گزارش مشكل (report a problem) یا دکمه tell us را مشاهده نمي كنيد. این گزینه‌ها را فقط زمانی می‌بینید که با اكشن بلاكي مواجه شوید که تاریخ روی آن وجود دارد.

با گزارش مشکل، به اينستاگرام می‌گویید که یک انسان هستید و سعی می‌کنید فالوورها و لایک‌های بیشتری را در پلتفرم به دست آورید. از طرف دیگر، از انجام این کار در دفعات زیاد خودداری کنید، توصیه ما 5 بار است. اگر همچنان دکمه گزارش مشکل را بزنيد، بلاک را به مدت طولانی‌تری ارتقا می‌دهند.

3-5. از Mobile Data 3G/4G/5G استفاده كنيد

وای فای خود را به دیتای تلفن همراه تغییر دهید (3G، 4G، 5G ). اینستاگرام آدرس IP و دستگاه شما را تشخیص می دهد، زمانی که به طور مکرر مسدود می شويد، همه روش های موجود در این آموزش به شما کمکی نخواهند کرد.

 

4-5. برنامه های غیرمجاز شخص ثالث اینستاگرام

اگر قبلاً حساب خود را به برنامه‌های شخص ثالث، ابزارهای اتوماتيك و ربات‌ها كه با اینستاگرام سهيم نيستند متصل کرده‌اید، وقت آن است که آن‌ها را از حساب خود حذف کنید و روشی را برای اثبات اینکه شما انسان هستيد و ربات نيستيد، اجرا کنید.

مردم دوست دارند از بهترین برنامه ها برای ربات لایک استفاده کنند که حساب های اينستاگرامشان را با مشکل مواجه می کند.

5-5. حساب اینستاگرام خود را به فیس بوک پیوند دهید

نه فقط فیسبوک، بلکه نگاهی به لیست زير بیندازید.

به تمام برنامه های لیست شده در اینجا فیس بوک، توییتر،Tumblr، Ameba، VKontakte و OK.ru متصل شوید. اینستاگرام با این سایت ‌های رسانه اجتماعی سهيم است و به همین دلیل است که آن ها را در برنامه‌ها فهرست کرده‌اند.

6-5. حذف هشتگ های اخیر اینستاگرام

هشتگ‌ها بیشترین تأثیر را در اینستاگرام دارند و اگر حساب جدیدی دارید یا قبلاً اكشن بلاك شده‌اید، حذف هر هشتگ اخیر اینستاگرام برای حذف اكشن بلاك یا بهبود تعامل حساب شما مفید خواهد بود.

7-5. تغییر رمز عبور

تغییر رمز عبور یک نکته کاملا بي معني است که در ابتدا فهرست می شود و ممکن است اینستاگرام قبلاً از شما خواسته باشد رمز عبور خود را در ابتدا تغییر دهید. پس از تغییر رمز عبور، متوجه اکشن بلاك رسمی اینستاگرام خواهيد شد و این بستگی به تعداد دفعاتی دارد که اکشن بلاك شده ايد که شايد با شادوبن نیز مواجه شوید.

و آخرین کاری که می توانید انجام دهید …

8-5. صبر کنيد

همه موارد فوق به شما کمک می کند. اما هیچ یک از آن ها به شما کمک نمی کند تا از شر اکشن بلاك خلاص شوید. شاید صبر گزینه نهایی شماست. این بهترین راه حل برای رفع اکشن بلاك است و فقط باید حداکثر 24 ساعت صبر کنید.

6. بايد ها و نبايد ها

1-6. نبايد ها

اکانت اینستاگرام دیگری ایجاد نکنید. اينستاگرام IP شما را ردیابی مي كند و اگر حساب اكشن بلاك داشته باشيد، وقتی حساب جدید دیگر ایجاد می کنید، اکشن بلاك برای آن حساب نیز ظاهر می شود. اما در حال حاضر، ایجاد یک حساب کاربری جدید آسان نیست.

2-6. بايد ها

به جای ایجاد حساب جدید و شروع دوباره، وبلاگی راه اندازی کنید که بهتر است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *