دیجیتال مارکتینگ چیست؟
دیجیتال مارکتینگ چیست؟ یک مشاور دیجیتال مارکتینگ چه کمکی می تواند در رونق کسب و کار شما داشته باشد؟ چه کسب و کارهایی به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟ اگر قصد ورود به بازار رقابت را دارید، بهتر است بدانید رقابت با برندهای موجود در بازار نیازمند استفاده از دانش متخصصان این زمینه است.
«دیجیتال مارکتینگ به هرگونهای از بازاریابی محصولات و خدمات میگویند که از طریق دستگاههای الکترونیکی انجام میشود».
در واقع، دیجیتال مارکتینگ مفهوم جدیدی نیست، بلکه اولین بازاریابی دیجیتال صورت گرفته در دنیا است.
مشاور دیجیتال مارکتینگ کیست؟
مشاور دیجیتال مارکتینگ یک بازاریاب دیجیتال با تجربه است که مسئول پروموشن و بازاریابی محصولات/ خدمات شرکت هاست و برای اینکار از تمام کانال های بازاریابی آنلاین و خدمات دیجیتال مارکتینگ در دسترس استفاده میکند. کار مشاور دیجیتال مارکتینگ طراحی و نظارت بر اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال به منظور افزایش آگاهی، ترافیک و فروش آن برند است. در ادامه به صورت کامل درباره مهارت های مشاوره دیجیتال مارکتینگ ، وظایف و اینکه چرا کسب و کار ها به آن احتیاج دارند توضیح می دهم.
وظایف مشاور دیجیتال مارکتینگ
آنالیز کسب و کار و رقبای آن در فضای آنلاین/ بهبود و یا تدوین بیزینس مدل/ شناخت بازار هدف و تقسیم بندی بازار/ تدوین پرسونای مخاطب و ارائه ارزش پیشنهادی و راه حل کسب و کار به ازای هر پرسونا/ آنالیز و بررسی تمامی کانال های آنلاین مورد استفاده کسب و کار/ بررسی مسیر خرید مشتری و مشخص کردن استراتژی برای هر مکان ارتباط با مشتری در این مسیر/ تحلیل و بررسی محتوای تولید شده/ تدوین برنامه جامع دیجیتال مارکتینگ/ تدوین برنامه بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو/ تدوین استراتژی محتوا /برنامه ریزی تولید و نشر محتوا /طراحی کمپین تبلیغاتی/ ارائه راهکارهای بازاریابی دیجیتال برای جذب مشتری و افزایش فروش/ ارائه روش های تخصصی بازاریابی در موتور جستجو گوگل و طراحی کمپین گوگل ادوردز/ تحلیل و پیشنهاد کلمات کلیدی مناسب/ آنالیز دقیق و تهیه گزارش از عملکرد سایت/ تحلیل وب سایت شامل بررسی UI , UX سایت و ارائه راهکارهای تخصصی برای رفع مشکلات و بهبود آن/ مشاوره و نظارت بر اجرای کمپین پیامکی و بازایابی ایمیلی/ تحلیل ورودی های وب سایت و تلاش برای جذب مشتری در فضای مجازی/ برنامه ریزی رپورتاژ آگهی در سایت های مرجع/ مشاوره بر اجرای کمپین های تبلیغات کلیکی/بهبود تعامل با مشتریان و رشد ER از طریق شبکه های اجتماعی/ تحلیل و سنجش میزان موفقیت کسب و کار در رسیدن به اهداف بازاریابی دیجیتال/ بهبود نرخ تبدیل بازدید کننده به مشتری
ویژگی های بهترین مشاور دیجیتال مارکتینگ
- تحلیل و آنالیز داده ها
- تعیین اهداف درست
- تصمیم گیری هوشمندانه
- مهارت رهبری
- گزارش گیری
چه کسب و کارهایی به مشاوره دیجیتال مارکتینگ نیاز دارند؟
در دنیای امروز با توجه به رشد روز افزونه اینترنت در بین مردم، فارغ از اندازه کسب و کار، همه سازمان ها و شرکت ها برای تدوین و انتخاب بهترین استراتژی ها و تاکتیک های بازاریابی دیجیتال به مشاور بازاریابی دیجیتال نیاز دارند. همه ی کسب و کارهایی که به دنبال توسعه بازار و جذب مشتریان بیشتر هستند مدیرانی که میخواهند برای کسب و کارشان استراتژی مناسب بازاریابی آنلاین تدوین کنند. صاحبان کسب و کاری که برای اندازه گیری، آنالیز و تحلیل شاخص های کلیدی بازاریابی دیجیتال به مشورت نیاز دارند، شرکت هایی که به دنبال بهبود نرخ تبدیل هستند و تلاش میکنند با بودجه تبلیغاتشان اثربخش ترین نتیجه را دریافت کنند. کسانی که میخواهند فرآیند سئو سایتشان اصولی و با برنامه انجام شود و با کلماتی کلیدی رتبه بگیرند که سهم عمده ای از جستجوی مخاطبین هدف را شامل شود. و …. به عبارت دیگر وجود یک مشاوره دیجیتال مارکتینگ با تجربه در کنار همه ی کسب و کارهایی که تمایل به گسترش فعالیت خود در بستر آنلاین، جذب و ارتباط با مشتری از طریق کانال های آنلاین را دارند بسیار ضروری است .
مراحل دریافت مشاوره دیجیتال مارکتینگ
- ثبت درخواست مشاوره دیجیتال مارکتینگ و ارسال اطلاعات اولیه کسب و کار توسط کارفرما
- بررسی اطلاعات توسط مشاور دیجیتال مارکتینگ
- ارائه اطلاعات در خصوص جلسه مشاوره دیجیتال مارکتینگ، هزینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ و نمونه قرارداد
- پرداخت آنلاین هزینه مشاوره دیجیتال مارکتینگ و برگزاری جلسه مشاوره